Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Simon Lundgren - 24 mars 2011 21:57

Hej.
Idag åkte vi till Kristdala för att foga och sätta silikon i badrummet. Jocke lärde mig hur man fogade idag. Det såg inte så svårt ut men det kan jag säga att det var det. Det såg så lätt ut när jocke gjorde det. Det gick lite trögt innan man fick in flytet. När man fogar så sätter  man  en blandning av vatten och fog som man vispar ihop. Sen så tar man en klick och smetar ut i springorna mellan klinkersen. Lite senare kom elektrikern Richard som jobbar på elcentralen. Han är inhyrd av Oskarshamns murning och kakel. Han hade med sig en praktikant han med men hans praktikant var lite äldre än mig. Jag tyckte det såg rätt intressant ut det dära med elektrisitet. Efter Richard var klar så tog vi och satte dit lite kakelplatter på väggen som var kvar.


Sedan åkte vi från kristdala till Låglandsvägen i Oskarshamn. När vi kom dit så gick Jocke in på det nya golvet och grävde till ett fall vid golvbrunnen så vattnet åker ner där och inte mot väggarna eller någon annanstans. Sedan så rullade vi på lite primer. Sen var den dagen slut.
 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards