Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Simon Lundgren - 22 mars 2011 20:28

Idag åkte jocke och jag till firman för att lasta in allt spackel till bilen. Men innan det fick vi ta oss en kopp kaffe och sitta och prata med grabbarna på firman.

Efter jag lastat in 12 säckar med spackel så åkte vi till bröderna gustafsson, som är ett företag som hyr ut maskiner. Det vi hyrde där var en spackelblandare för att vi ska kunna blanda till spacklet. När vi skulle in och betala för spackelblandaren så träffade vi Jockes kusin som jobbade där på bröderna gustafsson. jag känner han sen tidigare eftersom hans familj brukar komma till oss ibland. Så med spackel i bilen och en spackelblandare åkte vi till Låglandsvägen för att sätta igång.

När vi kom dit började vi med att äta frukost. Sen så gick jag och fyllde på vatten och hämtade vatten i hinkar som skulle blandas med spacklet. När vi blandade spacklet i maskinen så frågade varför han inte använde några mått. Då sa han att han hade gjort detta i 17 år så han visste hur mycket vatten som skulle i för att få bra konsistens. Sedan när vi fixat spacklet så bar vi in spacklet och hävde ut i badrummet. Efter det hade vi inte mycket att göra för att spacklet skulle torka himla länge. Så på med fläkten och sedan tillbaka till firman.

På firman hjälpte jag till med att bära in en spis åt kjell i hans jobbarbil. Sedan for jag in på firman för att ta en kaffe och snacka med jimmy som jag också träfft tidigare. Han tyckte att jag skulle börja jobba hoss dom med en gång efter praoen. Sedan var vi klara för dagen så vi for hem Jocke och jag.
 

Simon

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards